Ders İçerikleri

TÜRK DİLİ DERS İÇERİKLERİ
 
TRKÇ-101.2 / Türk Dili I / (TUK:2 0 2/AKTS: 2) (Zorunlu)
Türk Dili I dersinin içeriğini; dil ve kültür, Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemleri, ses bilgisi, sözcükte ve söz öbeklerinde anlam, biçim bilgisi ve cümle bilgisi konuları oluşturur. Bu genel başlıkların içeriklerini ise dilin tanımı, dilin insan hayatındaki yeri, konuşma diliyle yazı dili arasındaki farklar; Türk dilinin özellikleri, dil-toplum, dil-kültür ilişkisi, Türk dilinin yapısı, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, lehçe, şive, ağız ayrımları; Türkçenin ses özellikleri, Türkçenin ses olayları; sözcüklerin kazandıkları anlamlar, sözcükler arasındaki anlam olayları, sözcükler arasındaki anlam ilişkileri; Türkçenin kök, gövde, ek bilgisi, isim, fiil, sıfat, zamir, zarf, edat, bağlaç, ünlem gibi sözcük türleri; sözcük öbekleri, cümlenin ögeleri, cümle yapısı ve cümle türleri alt başlıkları oluşturur.
 
TRKÇ-102.2 / Türk Dili II / (TUK:2 0 2/AKTS: 2) (Zorunlu)
Türk Dili II dersinin içeriğini; noktalama işaretleri, yazım kuralları, iyi bir anlatımın özellikleri ve anlatım bozuklukları, resmi yazışmalar, yazılı anlatım türleri ve uygulamaları, etkili konuşma ve sözlü anlatım türleri ve bilimsel araştırma yöntemleri oluşturur. Bu genel başlıkların içeriklerini ise virgül, noktalı virgül ve iki nokta başta olmak üzere bütün noktalama işaretleri; bağlaçların, birleşik sözcüklerin yazımı, büyük harflerin, küçük harflerin kullanımı başta olmak üzere yazım kurallarının tamamı; anlamsal ve yapısal anlatım bozuklukları; resmi yazışmalarda uygulanacak usul ve esaslar, dilekçe, özgeçmiş, tutanak gibi yazışma türleri; düşünce yazıları, öğretici metinler, sanatsal metinler; doğru, güzel ve etkili konuşmanın temel ilkeleri, beden dilinin sözlü anlatımdaki yeri, konuşma türleri, başarılı bir sunumun ilkeleri; bilimsel araştırma yönteminin aşamaları, bilimsel araştırmalarda etik, bilimsel araştırmanın raporlaştırılması süreci alt başlıkları oluşturur.

 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ DERS İÇERİKLERİ
 
ATA 101 (Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I) - (KREDİ: 2 - AKTS: 2) - (Zorunlu)
Dersin amacı, imparatorluktan milli devlete geçişte, Türk toplumunun gelişim aşamalarını öğrencilere kavratmak. Dersin Öğrenme Kazanımları: Türk devriminin temelinin oluşturan genel kavramları ana hatlarıyla izah edebilme; Osmanlı Devleti’nin batılılaşma hareketlerinin amaç, yöntem ve sonuçlarını anlatabilme; Osmanlı Devleti’nin son döneminde yaşanan iç ve dış politikadaki gelişmeleri kavrayabilme; Birinci Dünya Savaşı’nın Osmanlı Devleti’ne etkilerini anlayabilme; Milli Mücadele sürecinde yaşanan siyasi, askeri, ekonomik ve toplumsal olayları irdeleyebilme.
 
ATA 102 (Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II) - (KREDİ: 2 - AKTS: 2) - (Zorunlu)
Dersin amacı, Türk devrimlerini ve kuruluşundan günümüze Türkiye’de yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal olayları kavramak. Dersin Öğrenme Kazanımları: Türk devriminin temel ilkelerini ve niteliğini kavrayabilme; Türk devriminin amacını ve toplumsal kazanımlarını sıralayabilme; Türk devriminin hangi koşullarda, hangi yöntemlerle gerçekleştirildiğini ve bu süreçte ne tür sorunlarla karşılaşıldığını kavrayabilme; Atatürk ilkeleri, Atatürkçülük, Kemalizm, Atatürkçü düşünce sistemi gibi kavramları yorumlayabilme; Geçmişten günümüze Türkiye Cumhuriyeti’nde yaşanan siyasi, ekonomik, toplumsal gelişmeleri algılayabilme.

 
YABANCI DİL DERS İÇERİKLERİ
 
YAB-101 (Yabancı Dil I) – (KREDİ: 2 – AKTS: 2) – (Zorunlu)
Dersin amacı, öğrencilerin İngilizce temel dil bilgisi yapılarını öğrenerek günlük hayatta kendilerini etkili ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilmelerini sağlamaktır. Dersin ilk aşamasında, kişilerin tanıtımı, temel fiil çekimleri ve saat sorma gibi günlük yaşamda sıkça karşılaşılan konular ele alınır. Ardından, geniş zaman ve şimdiki zaman gibi temel zaman kipleri kullanılarak basit cümle yapıları oluşturulmaya başlanır. Öğrenciler, ilgi duydukları aktivitelerden söz etmeyi ve düşüncelerini ifade etmeyi öğrenirken, olumsuz ve soru cümlelerinin doğru kullanımını da kavrayarak kendilerini rahatça ifade edebilme becerisi kazanırlar. Son olarak, sıklık zarfları, sayılabilir ve sayılamaz isimler, sıfatlar ve karşılaştırmalar gibi dil öğeleri işlenerek öğrencilerin kelime hazinesi genişletilir ve dilin ince ayrıntılarını daha iyi kavramaları sağlanır. Bu ders, temel İngilizce dil bilgisi kurallarını pekiştirmekle birlikte, öğrencilerin günlük iletişimde özgüven kazanmalarına yardımcı olmayı hedefler.

YAB-102 (Yabancı Dil II) – (KREDİ: 2 – AKTS: 2) – (Zorunlu)
Dersin amacı, öğrencilerin İngilizce temel dil bilgisi becerilerini ileri seviyeye taşıyarak daha karmaşık yapılar ve zaman kipleri ile kendilerini ifade etmelerini sağlamaktır. Bu derste öğrenciler, geçmişte gerçekleşmiş olayları anlatma, geçmişte başlayıp günümüzde de etkisi devam eden durumları ifade etme ve yaşam tecrübelerinden bahsetme gibi konulara odaklanarak dil becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar. Öğrenciler, kişisel değerlendirmeler yapabilir, olumlu ve olumsuz sıfatları kullanarak kendilerini açık ve ayrıntılı bir şekilde ifade edebilirler. Ayrıca, geleceğe yönelik plan ve tahminlerini İngilizce olarak ifade etme yetisi kazanırlar. Dil becerilerini daha da detaylandırmak adına edatlar, zamirler ve karşılaştırmalı sıfatlar gibi yapılar üzerinde çalışarak iletişimlerini zenginleştirirler. Bu ders, öğrencilerin günlük ve sosyal hayatta akıcı ve doğru bir şekilde İngilizce konuşabilmeleri için gerekli olan orta seviye dil bilgisi kurallarını kazanmalarına odaklanır.